In Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van adje veenstra - WaarBenJij.nu In Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van adje veenstra - WaarBenJij.nu

In Cambodja

Door: Adje

Blijf op de hoogte en volg adje

28 Januari 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Reisverslag 27 januari
Na een vochtig afscheid dan toch zaterdagochtend met enige spanning vertrokken. Het afscheid valt zwaar. Gelukkig bracht Marleen me weg, gaf me wat lucht onderweg naar Schiphol.
Na een vermoeiende reis vlieg ik over de kronkelende Mekong Cambodja binnen. Mijn avontuur begint en het voelt goed. De laatste klusjes afhandelen, zoals visum regelen en geldwisselen (volle rijen), loop ik dan eindelijk Cambodja (Phnom Penn) binnen. Het is rustiger dan ik had verwacht. Een enkeling roept “taxi”?, maar ik zie de tuktuks al staan en neem de eerste de beste naar Ghuesthouse Kha Vi. Warme wind door mijn haren, zwarte rookwolken rondom me van het drukke verkeer, ik hoor alleen maar getoeter en lawaai van het verkeer, maar ik vind het heerlijk! Het lijkt op Kathmandu. Het verkeer kent weinig regels. Het recht van de sterkste/ brutaalste heerst hier. Door het getoeter maak je duidelijk wat je wil. Soms gaat het bijna mis, maar respect is er volop; geen obscene gebaren of gescheld; ondanks de chaos een relaxed sfeertje. Ik rijd langs de vele winkeltjes waar ze echt alles verkopen, door naar het centrum. Het ghuesthouse is eenvoudig, maar prima. Ik lees de briefjes, die ik heb meegekregen en smsberichtjes die verlaat binnen zijn gekomen. Mooie, lieve berichtjes. Ik kan er helemaal tegenaan!

  • 28 Januari 2013 - 13:17

    Marielle:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik krjig helemaal de kriebels als ik je verhaaltje lees.
    Zo gaaf !!!
    Plezier en succes met alle nieuwe indrukken !!

  • 28 Januari 2013 - 13:17

    Marielle:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik krjig helemaal de kriebels als ik je verhaaltje lees.
    Zo gaaf !!!
    Plezier en succes met alle nieuwe indrukken !!

  • 28 Januari 2013 - 13:24

    Nol Hassing:

    Hey Adje wat leuk dat je op waarbenjijnu zit! Ik volg je verhalen en hoop dat je ook fotoruimte hebt om te uploaden. Anders moet lijn5 maar wat doneren!

    tot horens!
    Nol

  • 28 Januari 2013 - 13:25

    Nol Hassing:

    Hey Adje wat leuk dat je op waarbenjijnu zit! Ik volg je verhalen en hoop dat je ook fotoruimte hebt om te uploaden. Anders moet lijn5 maar wat doneren!

    tot horens!
    Nol

  • 28 Januari 2013 - 13:25

    Nienke:

    Heel veel plezier en mooie ervaringen toegewenst!!! Ik wou dat ik daar ook weer was. de ensen daar zijn open en geinteresseerd en dat was een verademing vergeleken met die Hollandse aso's. (ja erg over 1 kam, maar vergeleken bij daar ben ik zelf ook een aso en mag ik het zeggen :))

    geniet!

    liefs Nienke

  • 28 Januari 2013 - 13:33

    Emir:

    Veel plezier in Cambodja!

  • 28 Januari 2013 - 13:43

    Bianca:

    Hoi Adje,spannend hoor! Geniet ervan, en we lezen je verslagen die je hier neer schrijft.Dikke kus.xxx

  • 28 Januari 2013 - 13:44

    Arnold:

    He Adje!! Het klinkt als een goed begin van een mooi en leuk avontuur! En daar gaat het om natuurlijk. Ik vole zelf ook al de warme wind en ik hoor ook al de geluiden. Heerlijk is dat toch in die landen.
    Geniet ze en tot ziens/horens...
    Liefs Arnold

  • 28 Januari 2013 - 14:03

    Anna:

    Hoi Ad.
    Zeker erg warm daar! Vanmiddag zijn Anke en ik bezig geweest met de 25 jarige bruiloft van John en Marleen. Ik kan er natuurlijk niets over schrijven want Ik weet zeker dat Marleen deze pagina ook leest! haha......
    Maar alles gaat volgens plan.
    Ga maar lekker even bijkomen en dan "aan de gang". Ik zal je mail doorsturen naar Esther.
    Groetjes Anna.

  • 28 Januari 2013 - 15:34

    Saskya:

    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Veel succes, plezier en geniet. Liefs van ons xx

  • 28 Januari 2013 - 16:14

    Marleen:

    Lieve Ad,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Ik vond het afscheid op Schiphol behoorlijk emotioneel.
    Toen ik je weg zag lopen door de douane, brak mijn hart een beetje.
    Laat ons vooral veel mooie verhalen lezen over jou mooie avontuur
    Geniet en blijf gezond.
    Xx marleen en John

  • 28 Januari 2013 - 17:07

    Jeannette Verstegen:

    Hoi Adje
    Fijn dat je ons op deze manier mee laat beleven en genieten van je bijzondere reis. Ik kan me voorstellen dat het afscheid toch tegenvalt maar je krijgt er daar vast veel voor terug. Geniet van alle bijzondere belevenissen zodat je daarmee een plek kunt geven aan de moeilijke momenten.
    Zoals ik in mijn sms al zei, veel plezier, doorzettingsvermogen en voldoening tijdens je verblijf. Ik volg je op de voet.
    Groet, Jeannette.

  • 28 Januari 2013 - 18:47

    Sabine:

    Lieve Adje
    Wat fijn om zo snel al wat van jou te horen! En wat fijn om te lezen dat je geniet van de verkeerschaos. Leuk! Hele fijne momenten gewenst!!
    Véél liefs Sabine

  • 28 Januari 2013 - 19:22

    Roelienke:

    Lieve Adje, wat goed om van je te horen, of eigenlijk te lezen! Geniet van en doorleef alles wat er op je af komt..Wat een avontuur! Nogmaals, ik vind het stoer van je.. Hou ons op de hoogte, we zijn erg benieuwd naar je verhalen! Dikke kus voor jou! Liefs, Roelienke

  • 28 Januari 2013 - 19:38

    Mama Elly:

    Hallo lieve Adje, wat fijn al deze verslagen van je te lezen. en wat een belevenissen nu al hoor!!!! ik heb gisteren en vandaag de hele dag aan je gedacht. maar vandaag ook weer gelukkig mijn werk bij de kringloop gehad. morgen komt de hele fam. Veenstra bij mij op bezoek dus ik ben vanavond al druk bezig, lieve Adje geniet ervan. heel veel liefs Mama

  • 28 Januari 2013 - 20:00

    Betty:

    Dag lieve, lieve adje,

    ik dacht dat ik je nog even persoonlijk zou spreken maar ik hoorde van Marijke dat je al in het mooie , drukke. levendige, chaotische Cambodja zit. En zelfs al een verslagje , wat leuk om te lezen! Ik wens je een ontzettend mooie tijd toe met heel veel prachtige ervaringen!

    dikke kus, betty


  • 28 Januari 2013 - 20:02

    Marjan Pentenga:

    Hoi Adje,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Geniet van alle mooie momenten, maak er wat moois van.
    Groetjes, Marjan

  • 28 Januari 2013 - 20:04

    Thea:

    Hai Adje, wat fijn om wat van je te horen. Na een nat afscheid, nu je inzet in Cambodja. Heel veel succes, geniet van de mooie momenten hou ze vast. Lieve groeten Thea.

  • 28 Januari 2013 - 20:29

    Steffen:

    Hoi Adje,
    Klinkt allemaal goed! Ik zie je al helemaal voor me op je scootertje over de landweggetjes, kijk uit voor landmijnen he want die Pol Pot was een rat met verassingen...Bij ons zoals je al van de kinderen hebt gehoord gaat het goed. Heb je ze geinstrueerd of zo, ze helpen me allemaal mee en vragen aan me of het nog wel gaat. Ik kerm dan dat het aftellen is begonnen en hoop dat ze nog meer gaan opruimen. Ik wacht eigenlijk tot Floortje zegt dat ze haar kamer gaat opruimen dan houd ik op met kermen......Veel plezier morgen we denken veel aan je en vragen ons telkens af wat jij nu aan het doen bent.
    Liefs Steffen

  • 28 Januari 2013 - 21:39

    Jeannet:

    Lieve dappere Adje,

    Wat goed om te horen dat je er bent.
    Geniet van het daar zijn, met alles erop en eraan en vergeet niet dat onderweg zijn zoveel mooier is dan je doel bereiken!!!
    Succes, alle goeds en Namaste!!!
    ( en laat Steffen maar lekker kermen, de kinderen zijn wel wat gewend.....ook dat zijn kanjers!!!)
    Warme omhelzing en liefs Jet

  • 28 Januari 2013 - 22:36

    Gina:

    Wauw Ad, je bent er al, dat is iets eerder dan ik had verwacht. Dan wensen we je maar op digitale manier een bijzondere en mooie tijd toe in Cambodja.
    Heel leuk om over je avonturen te lezen, dus blijf schrijven ;-).
    Veel groeten en liefs uit Amsterdam van ons allemaal,
    Frans, Vera, Jelle en Gina

  • 28 Januari 2013 - 23:10

    Lies Van Nuffelen:

    Lieve Adje, Ik had toch durven zweren dat je had gezegd dat je begin februari weg zou gaan. Had ik dit geweten dan had ik zeker nog wat laten horen. Doet er niet toe, heel veel plezier en geniet inderdaad iedere seconde! Ik vind het super stoer en hoop echt dat het alles is wat je je ervan voorgesteld hebt. Zal alles van je volgen!
    Dikke kus, Lies

  • 29 Januari 2013 - 08:12

    Krista:

    Hoi Adje,

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Geniet van je avontuur (ik lees dat je dat al doet)! Je zal het vast niet gauw nog eens gaan meemaken op deze manier. Ik ben benieuwd naar je volgende blog.

    lieve groetjes Krista

  • 29 Januari 2013 - 08:12

    Krista:

    Hoi Adje,

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Geniet van je avontuur (ik lees dat je dat al doet)! Je zal het vast niet gauw nog eens gaan meemaken op deze manier. Ik ben benieuwd naar je volgende blog.

    lieve groetjes Krista

  • 29 Januari 2013 - 12:25

    Frank Michorius:

    Hoi Ad

    Geniet ermaar van, het weer is zekers beter als bij ons.

    Groetjes frank

  • 29 Januari 2013 - 16:52

    Paul Imthorn:

    Dag Adje,

    Het grote avontuur is dus al begonnen.
    Je schrijft prachtige verhalen, zeer beeldend. Dat wordt na afloop met foto's vast een bijzonder boek.
    Succes met al je plannen daar!

    groetjes,

    Paul

  • 01 Februari 2013 - 16:15

    Mariska:

    Ha Adje!

    je bent op de goede plek aangekomen. Nu nog de grote ceremonie afwachten. Dat is weer een avontuur op zich! Succes!!

    groetjes,

    Mariska

  • 01 Februari 2013 - 16:15

    Mariska:

    Ha Adje!

    je bent op de goede plek aangekomen. Nu nog de grote ceremonie afwachten. Dat is weer een avontuur op zich! Succes!!

    groetjes,

    Mariska

  • 01 Februari 2013 - 16:15

    Mariska:

    Ha Adje!

    je bent op de goede plek aangekomen. Nu nog de grote ceremonie afwachten. Dat is weer een avontuur op zich! Succes!!

    groetjes,

    Mariska

  • 01 Februari 2013 - 16:16

    Mariska:

    Ha Adje!

    je bent op de goede plek aangekomen. Nu nog de grote ceremonie afwachten. Dat is weer een avontuur op zich! Succes!!

    groetjes,

    Mariska

  • 04 Februari 2013 - 19:59

    Simon:

    Hoi Adje,

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt!
    Geniet van alle mooie dingen om je heen en maak er wat moois van!
    Zo te lezen en te horen ben je met een prachtig project bezig. Wij leven een beetje met je mee!
    Groet van ons allemaal! Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Cambodja

Nog 2 weken en dan begint mijn reis in Cambodja

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2013

Okhoen!

20 Februari 2013

laatste week...

15 Februari 2013

een doordeweekse dag

12 Februari 2013

Kampot, Tuol Sleng en Unicef

06 Februari 2013

Angkor wat.. what?
adje

adje in cambodja

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 7008

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 24 Februari 2013

Cambodja

Landen bezocht: